Trening Funkcjonalny

TRENING FUNKCJONALNY – CO TO?

Trening ten polega na imitowaniu ruchów, które wykonujemy na co dzień, przy zwykłych czynnościach ale z wieloma powtórzeniami i w szybszym tempie. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko urazów i dysfunkcji związanych ze szkodliwymi przyzwyczajeniami i siedzącym trybem życia. Jest szczególnie polecany osobom, które skarżą się na bóle kręgosłupa i mają tendencję do garbienia się. Ćwiczenia w treningu funkcjonalnym aktywizują mięśnie głębokie i posturalne odpowiadające za utrzymanie prostej sylwetki – dzięki temu odciążają kręgosłup, zmniejszając ból i korygując drobne wady postawy.

Jak wygląda sesja treningowa?

Trener robi szybki wywiad zdrowotny z uczestnikami, aby skonstruować tak sesję treningową by była wykonalna dla każdego z uczestników.

Ćwiczenia odbywają się w seriach trwających po  45 lub 90 sekund – na jedną serię przypada jedno ćwiczenie, które wykonujemy jak najszybciej.

Prawdziwa zabawa zaczyna się , gdy przychodzimy regularnie, wówczas ćwiczenia wykonujemy dokładniej, więcej mięśni jest zaangażowanych w ruch  – sami możemy zaobserwować poprawę własnych możliwości.

Bardzo ważne podczas treningu jest dbanie o różnorodność ruchów, pomagają nam w tym dodatkowe przyrządy takie jak: bosu, easy step, piłki lekarskie, stepy, drabinki koordynacyjne i inne.

Korzyści:

– wzmocniona sylwetka – dzięki aktywizacji wszystkich włókien mięśniowych, poprawia się ich gęstość oraz sprężystość

– większa koordynacja – przekłada się na większą sprawność z jaką wykonujemy codzienne czynności

– większa stabilność stawów

– wzrost wydolności organizmu – tempo jest bardzo szybkie

Dla kogo?

Początkujących i średniozaawansowanych.