Teenager

Skład pomysł na zajęcia TEENAGER?

Pomysł podsunęli nam Rodzice – Klubowicze Lady Cat. Nie ma nigdzie typowych, dedykowanych zajęć przeznaczonych dla grupy wiekowej 12 – 18 lat. Należy pamiętać, iż jest to grupa szczególna, wymagająca. Dlaczego?

W okresie dojrzewania płciowego (12.–18 lat) następuje przejściowe zakłócenie rozwoju motorycznego (tzw. mutacja motoryczności). W wyniku przyspieszonego, ale nieharmonijnego wzrastania poszczególnych części ciała zmianie ulegają proporcje ciała, pojawia się niezgrabność ruchowa. Zakłócenie równowagi procesów pobudzenia i hamowania powoduje wzmożone napięcie mięśniowe, powrót do pewnej rozrzutności ruchowej oraz niechęć do ruchu. Dlatego bardzo starannie i dokładnie należy planować i komponować zajęcia dla tejże grupy wiekowej.

Co składa się na zajęcia?

CrossGym – to intensywny 30-40  – minutowy program ćwiczeń, nastawiony na rozwój siły. Trening polega na bardzo szybkich powtórzeniach konkretnych ćwiczeń i jest wspaniałą alternatywą dla siłowni. Łączy w sobie elementy wielu ćwiczeń i dyscyplin, iędzy innymi bieganie, ćwiczenia ze sztangą, podciąganie, rower, skoki, pompki.

Cross Gym to inaczej obwód stacyjny składający się z najróżniejszych ćwiczeń z wykorzystaniem przyborów i przyrządów. Na każdej stacji uczestnicy wykonują ustalone ćwiczenia w jak największej liczbie powtórzeń w określonym czasie. Po upływie czasu przeznaczonego na wykonywanie ćwiczenia na danej stacji przechodzimy do stacji kolejnej. Należy pamiętać, aby każde ćwiczenie zostało wykonywane w sposób prawidłowy technicznie.

Antystress  – zajęcia mają na celu rozładowanie stresu, napięć i agresji.
Podczas treningu wykorzystujemy techniki tradycyjnego kickboxingu, boksu, karate, teakwon-do oraz elementy fitness. Techniki Aeroboxu są łatwe do przyswojenia, poprawiają koordynację ruchów oraz wzmacniają core, gdyż nieodłącznym elementem zajęć są również ćwiczenia stabilizujące oraz wzmacniające mięśnie brzucha. Do tego energetyczna muzyka, NIE POZNASZ SWOJEGO NASTOLATKA.
Wzmacnianie + rozciąganie – Trening rozpoczyna się  krótką rozgrzewką, która przygotowuje cale ciało do pracy. Zawiera ona elementy dynamicznego rozciągania, jak i statycznej rozgrzewki. Cześć główna składa się z odpowiednio dobranych ćwiczeń połączonych ze sobą. Zajęcia te mają na celu: wyrobienia nawyku prawidłowej postawy ciała, wzmocnienie mięśni, poprawa gibkości.

Pozostałe cele:

  • zdyscyplinowanie
  • wykształcenie nawyku dbania o własne zdrowie poprzez aktywność fizyczną
  • nauczenie pozytywnego stosunku do swojego ciała
  • rozwijanie orientacji przestrzenno – ruchowej
  • redukcja tkanki tłuszczowej

Chcesz wiedzieć więcej, odwiedź Nas osobiście!